Printed From:

Néhány további tipp egészségünk megőrzésére és az influenza elkerülésére

  1. Konzultáljunk orvosunkkal!

    Ha rosszul érezzük magunkat, vagy lehetőségünk volt az influenza elkapására, keressük meg háziorvosunkat! Fontos, hogy már a kezdeti tünetek jelentkezésénél fény derítsünk a vírus jellegére, hogy a megfelelő kezelésben részesülhessünk.

  2. Gyakran mossunk kezet!

    Mivel az influenza cseppfertőzés útján terjed, így az egymással való érintkezés, illetve az orrunk, szánk és szemünk gyakori dörzsölése, piszkálása különösen kockázatos a szezon idején. Javasolt tehát a minél gyakoribb kézmosás, főleg az étkezéseket megelőzően, illetve a nyálkahártyával való érintkezés lehetőség szerinti elkerülése.

  3. Tartsuk tisztán környezetünket!

    Kezünk tisztán tartásán túl elengedhetetlen, hogy a frekventált helyiségek, gyakran használt tárgyak a kellő gyakorisággal tisztítva, fertőtlenítve legyenek. A közös használatra szánt felületek, eszközök ugyanis nagyon könnyen baktériumok hordozóivá válhatnak, ezért ezek különösképpen figyelmet érdemelnek például munkahelyeken vagy oktatási intézményekben.

  4. Étkezzünk egészségesen!

    Lehetőség szerint iktassunk be C és E vitaminban gazdag diétákat is étkezéseink közé, ugyanis ezek a vitaminok fontos szerepet játszanak immunrendszerünk megerősítésében. E vitamint tartalmaz többek között a napraforgó- és kukoricaolaj, a napraforgó mag, a dió- és mandulafélék, valamint a mogyoró. A napi C-vitamin szükségletünket biztosíthatja számunkra a narancs, az egyéb citrusfélék, a brokkoli és zöldpaprika. Emellett igyekezzünk csökkenteni a túlzott cukormennyiséget, ugyanis a túl sok édesség ronthatja immunrendszerünk védekezőképességét.

  5. Aludjunk egy nagyot!

    Az alvás hiánya jelentősen gátolhatja immunrendszerünk megfelelő működését. Ezért nagyon fontos, hogy legalább napi 7-8 óra pihenéssel segítsük elő szervezetünk megfelelő állóképességét.

  6. Igyunk sokat!

    Lehetőség szerint az influenzaszezon során növeljük a napi folyadékbevitelt, annak érdekében, hogy egészségesebbek és ellenállóbbak maradjunk a vírusok ellen. Amikor érezzük, hogy kezd leesni a hőmérséklet, akkor szükségünk van több folyadék elfogyasztására szervezetünk megfelelő hidratáltságának eléréséhez, vagy például az influenza jellegzetes tünetei, így a láz, a felszakadozó váladék által előidézett folyadékveszteség ellensúlyozása végett.

  7. Mozogjunk rendszeresen!

    Kutatások kimutatták, hogy a testmozgással nemcsak a stresszt tudjuk csökkenti, hanem hozzájárulunk immunrendszerünk hatékonyabb működéséhez és jobban kipihenhetjük magunkat éjszaka. Egy tanulmány megállapította, hogy az rendszeres edzés az idősekre is jótékony hatással van, ugyanis csökkenti a megfázás és influenza kialakulásának lehetőségét.

  8. Vigyázzunk magunkra!

    Lehetőség szerint kerüljük a közvetlen érintkezést beteg embertársainkkal. Fontos, hogy a tünetek megjelenését követő néhány nap a legkritikusabb, hiszen ilyenkor van a legnagyobb esélyünk a betegség elkapására.




Utolsó módosítás: 2016.11.29.

Vissza a kezdőoldalra »